Sider

fredag den 8. marts 2024

Boganmeldelse af Klovn

 

Klovn 

Af Michael Kamp

Udgivet  fra forlaget Tellerup

Den 7 September 2017

Bagsideteksten:

Jeg var 12 år gammel da klovnene dukkede op.

Det begyndte i USA. Uhyggelige klovne vandrede rundt om natten og skræmte folk fra vid og sans. Snart spredte det sig og blev en hel epidemi.
Klovnene nåede helt til Danmark. Endda her til Ullerup.
Aviserne havde konstant nye “sjove” historier, enten med klovne der skræmte folk, eller klovne der blev overfaldet af de skræmte.
Langt de fleste var bare udklædte spøgefulde, der syntes det var sjovt at skræmme andre.
Ikke i Ullerup.

Men ikke alle sammen.



Jeg har før læst bøger som Michael Kamp har skrevet, så da jeg faldt over Klovn skulle den med hjem. Bogen handler om Oscar som en nat vågner op til en lyd fra gaden og det var der at han så sin første klovn. Hvad Oscar ikke vidste var, at det blev starten på hans værste mareridt. Igennem bogen følger man Oscar og de udfordringer som han har med de der klovne og en anden evne. Men der er også nogle kapitler, hvor man følger en anden karakter, det gør for mig at bogen får lidt mere rundt i bogens perspektiver, da man for andre synspunkter ind i historien.


Bogen er velskrevet og der er fuld smæk på handlingen, det er lige før at jeg kan se det for mig. Det er noget som jeg virkelig godt kan lide ved Kamps måde at skrive på, som gør at det bliver levende.


Dette bliver ikke sidste gang jeg læser en bog af Michael Kamp.


Målgruppen for bogen er anbefalet til børn fra 10 års alderen, men som jeg ville sige at det kommer an på barnet, da nogle er klar før og andre måske først skal være ældre. Bogen er skrevet med lidt større skrifttype og det gør at man hurtig for læst en siden og det kan jeg mærke at det så også øger lysten til lige at skal læse lidt videre 


5 ud af 5 ulækre klovne til bogen og forfatteren


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anmeldelse af Battle Royale #1-4

Battle Royale 1-4# Skrevet af Michael Kamp Udgivet af forlaget Tellerup Forlaget skriver: Én ø. Én vinder. 100 bevæbnede børn. Velkommen til...