Sider

søndag den 2. oktober 2022

Anmeldelse af " Academia #2: Livseliksiren"




Academia #2: Livseliksiren

Skrevet af Line Wenzel
Udgivet fra forlaget Tellerup
Den 17/9-2022

Bagsidetekst:

New York, foråret 1929
For at skaffe faciliteter til at færdiggøre sin efterforskning af domhuskollapset har hermetikeren, Nia Himlan, indgået en aftale med nogle af Little Italys mere lyssky typer.
Hun får et laboratorie stillet til rådighed, men alt har en pris, og Nia finder snart ud af hvor langt hun er villig til at strække sig for at redde sin karriere.

Samtidig mærker astronomen, Aden Fenice, konsekvenserne af et tyveri på Universitetet for Hermetik da nogen bryder ind i hans hjem. Mødet med den indtrængende mærker Aden permanent og puster liv i det gamle fjendskab mellem Universitetet for Hermetik og Institut for Astronomi.

Livseliksiren er andet bind i alchemypunk-serien Academia om fordomme, videnskab og magi.


__________________________________________


Wow wow wow. 

Er det første jeg må skrive. Endnu engang tager Line Wenzel os med på en rejse igennem et virvar af mystik, drama og kærlighed.

Jeg var opslugt af den første bog men lad mig bare sige at jeg læste livseliksiren på under et døgn, på grund af den simple grund at jeg måtte vide hvad der kommer til at ske.

Samspillet mellem karakteren er skrevet så man virkelige kan relatere til det. Selve opsætningen af miljøet i bogen er tilpas velskrevet at jeg næsten kunne se det for mig.

Lad mig bare sige at jeg op til flere gange måtte små snacke grundet at bogen beskriver meget lækre mad med mere.

En ting som jeg virkelig godt kan lide er når bøger har det med at skifte imellem karakter, da jeg synes at det er med til at give historien en dybde., samt at man for set det igennem flere øjne. Det er også med til at man lige for rystet posen, og ikke ser sig blind kun fra en vinkel. At man rent faktisk får lov til at høre en anden karakters tanker og følelser.

Denne bog lever godt op til hvordan bog 1 var, og den har i hvert fald ikke mistet hverken fart eller intensitet. Jeg må sige at jeg elsker Nonna. Alle burde have sådan en bedstemor som elsker en så højt at det næsten gør ondt, når det kommer til udtryk. Hun er virkelig familiens overhoved.

Men det med at man også kommer dybere ind på livet af både Nia men også Aden, gør også at man bare vil have mere og at man får en dybere karakter som man holder af.

Men jeg må sige at jeg endnu engang bliver efterladt med en historie hvor man bare vil have mere og helst nu. Så hvornår udkommer den næste?

Jeg var så heldig at være med til fantasy festivalen, hvor mig og min mand stod i kø i mange mange minutter for at få signeret mine bøger af Line Wenzel, Julie Midtgaard og Henriette Hesselholdt. Desværre var det min mand som jeg sendte hen med bøger til Line Wenzel, men fik alligevel snakket lidt med hende imens Julie skrev i bøger.

Tak for småkagerne de var virkelig gode og ja folk fra Academia kan virkelig bage. ;) 



Jeg giver bogen 5 ud af 5 fordi den havde alt jeg forventet og mere til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anmeldelse af Battle Royale #1-4

Battle Royale 1-4# Skrevet af Michael Kamp Udgivet af forlaget Tellerup Forlaget skriver: Én ø. Én vinder. 100 bevæbnede børn. Velkommen til...