Sider

fredag den 24. februar 2023

Anmeldelse af "Børn af havet"

 

Børn af havet

Skrevet af Leon S. Daltoft
Udgivet fra Forlaget Leitura
Udgivet den 16-09-2022

Bagsidetekst:
Frank har monstre i hælene. Da han springer ud fra en boreplatform for at slippe væk, må hans veninde Klara træde i karakter for at hjælpe ham. Franks identitet smuldrer mellem hans fingre, mens Klara forsøger at finde en identitet, der ikke er i skyggen af sin berømte mor. Men dystre hemmeligheder lurer under overfladen i Esbjerg, hvor det eneste, der løber lige så hurtigt som monstrene, er sladderen.

Børn af havet er en horrorfortælling om venskab, identitet og hjerneædende parasitter. En bog med LGBT-elementer.



____________________________________________________________




Børn af havet er en fortælling, hvor man følger to personers vej. 

Frank har det svært og kæmper en indre kamp. Han har en god veninde Klara som hjælper ham med at finde ro og tryghed.

Klara har selv nogle problemer og kæmper selv med at finde sin egen vej gennem livet.  

Jeg kan virkelig godt lige den måde der skiftes imellem karakterer på så man oplever historien fra flere vinkler og andre følelser og gør at bogen får flere nuancer. Indblikket i hvordan det føles de ting som de går igennem fra forskellige vinkler.

Den måde bogen er skrevet på giver følelsen af at være i Esbjerg, selvom jeg aldrig har været der.

Bogen har mange tematikker som Leon får til at fungere rigtig godt sammen. Bogen er spændende og tempoet er godt, hele vejen igennem sidder man og gætter med på hvad der skal ske og hvorfor det sker.

Bogen er gennemført og der er ting beskrevet i bogen som kan få det til at krible under huden. Jeg kunne faktisk godt se denne bogs plot som en film da jeg synes at bogen er skrevet så man nærmest kan se det for sig. 

Jeg glæder mig til at læse mere fra Leon i fremtiden.

Jeg giver bogen 5 ud af 5 stjerner








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anmeldelse af Battle Royale #1-4

Battle Royale 1-4# Skrevet af Michael Kamp Udgivet af forlaget Tellerup Forlaget skriver: Én ø. Én vinder. 100 bevæbnede børn. Velkommen til...