Sider

mandag den 5. september 2022

Boganmeldelse af " Asfrid - Spindlernes dal

 Asfrid Spindlernes dal

 

















Skrevet af Laura Helena Pimentel da Silva

Illustreret af Rasmus Jensen
Udgivet fra forlaget Leitura




Første bog i serien.


Bagsidetekst:
Asfrid tilhører stjernefolket, der bor i Klippedal. Hun lever en beskyttet tilværelse, indtil den dag hun erfarer, at hendes bedstemor er døende. Asfrid beslutter sig for at rejse til Mørkeland, hvor edderkoppefolket bor, da hun har hørt, at et edderkoppeæg besidder livsforlængende kræfter. Rejsen til Spindlernes Dal viser sig at blive en rejse mod Asfrids egen oprindelse...

_____________________________________________

Sikke en bog.. 
Det var den første tanke jeg fik, derefter kom den næste tanke som er hvornår kommer bog nummer 2???
Den slutter jo alt for spændende og man sidder jo på kanten af sofaen for at finde ud af hvad der kommer til at ske.

Bogen er velskrevet og er rigtig spændende, igennem det meste af bogen følger vi begivenhederne og følelserne set igennem Asfrids øjne.
Men så skifter det og man bliver introduceret til en ny karakter Theo som har stor betydning for fortællingens videre forløb. 

Den kemi på godt og ondt der er imellem Asfrid og Theo, er skrevet godt og man kan nærmest mærke frustrationerne og kemien i mellem dem. 
Bogen er svær at lægge fra sig når man først er kommet i gang. Så Laura, please skynd dig at skrive bog 2 færdig. 💜

Derudover er illustrationerne til bogen genial og vild flotte samt de postkort som jeg modtog med i bogpakken.
Jeg synes at det gør bogen godt at der er lidt illustration på alle sider også at der kommer nogle store billeder i bogen.
Det er med til at sætte stemningen som er i bogen.

Jeg læste på et tidspunkt et opslag på instagram hvor man høre lidt bagom Spindlernes Dal, hvor Laura blandet andet skriver at hun havde det svært ved fantasy og at det var en genre som hun skulle lære at holde af og at hun vil sætte sig denne udfordring at skrive en fantasy bog som hun kunne lide. 
Jeg må sige at hun har taget udfordringen og givet den max gas. For wow wow jeg er vild med den og hun skal være stolt af den.

Jeg er så vil med bogen at jeg giver den 5 ud af 5 stjerne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anmeldelse af Battle Royale #1-4

Battle Royale 1-4# Skrevet af Michael Kamp Udgivet af forlaget Tellerup Forlaget skriver: Én ø. Én vinder. 100 bevæbnede børn. Velkommen til...