Sider

tirsdag den 21. december 2021

Bogserien ”Du gætter aldrig hvad de gjorde…”

Bogserien ”Du gætter aldrig hvad de gjorde…”
Skrevet af Thomas Arnt og illustreret af Ane Gudrun.
Udgivet af forlaget Petunia. Udgivelsesdato 31/07-2021

Denne bogserie indeholder 3 bøger:

Du gætter aldrig hvad de gjorde … I det gamle Egypten
Du gætter aldrig hvad de gjorde … I Romerriget
Du gætter aldrig hvad de gjorde … I vikingetiden



Bøgerne er skrevet i et humoristisk sprog med masser af unyttig viden.
Thomas Arnt og Ane Gudrun er virkelig et genialt makkerpar når det kommer til det med sprog og billeder der bare passer perfekt sammen. Jeg var så heldig at møde de to, på årets bogforum som var mit første. 


Både Thomas og Ane var så søde og imødekommende, men også forlaget samt de andre forfattere der var med på messen. Jeg kom forbi standen alle tre dage for jeg kunne simpelthen ikke holde mig derfra 😉

Ane Gudrun har virkelig formået at skabe de perfekte illustrationer til de tre bøger, billederne er med til at gøre teksten levende og det er med til at når man læser dem sammen med sine børn at man kan tale omkring det man har læst og det der er på billedet. 

Thomas Arnt har gjort at jeg sad og grinede med mine unger, samtidig med at vi også syntes at der var nogle ting der var vildt ulækkert.
Men samtidig var der nogle ting som mine drenge ikke helt forstod og dette kan være grundet deres alder, men så var det godt at der bagerst i bogen var en ordliste med de ord som man kan have svært ved at forstå eller man ikke har hørt om før. 
Dette synes jeg er genial så alle i forskellige aldre kan være med i disse bøger.

Bogen er delt op med små overskrifter hvor at der står om forskellige emner som man ikke altid ved noget om. 
Vidste du for eksempel at i rommeriget var der toiletbygninger, hvor man sad på række og var fælles på toilettet. Tjek det ud i bogen Du gætter aldrig hvad de gjorde … I Romerriget.


Det er min klare anbefaling at man skal give disse bøger til nogle som fortjener unyttig viden og et godt grin.


5 ud af 5 stjerne fra mig og 3 ud af 5 stjerner fra mine 2 drenge på 6 og 10 år

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anmeldelse af Battle Royale #1-4

Battle Royale 1-4# Skrevet af Michael Kamp Udgivet af forlaget Tellerup Forlaget skriver: Én ø. Én vinder. 100 bevæbnede børn. Velkommen til...